Strona Główna Forum Przyjaciół Bonsai
!!! WITAMY NA FORUM POŚWIĘCONYM PIĘKNEJ SZTUCE BONSAI !!! Bonsaiści całego Świata! Łączcie się ! :-)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
swierk conica - juz sie obudzil
Autor Wiadomość
BigOs
[Usunięty]

  Wysłany: 2008-01-10, 13:08   swierk conica - juz sie obudzil

Witam
Moja zona w tym roku, chciala miec na swieta zywa choinke, ale nie bardzo chciala kupowac cieta, bo to sie obsypuja igly, a do tego wychodzi z zalozenia, ze bezsensownym marnotrastwem jest wycinanie drzewka, tylko po to aby sobie postalo przez tydzien w domu wiec postanowila ze chce kupic jakiego iglaka w doniczce. W rezultacie stanelo na tym, ze kupilismy swierka conica. Drzewko stalo sobie w domku okolo 2 tygodnie. I kiedy juz nadszedl czas "rozebrania" choinki, to okazalo sie, ze na konca galazek pojawily sie juz pierwsze zawiazki swieczek. Dlatego tez chcialbym sie poradzic, co teraz zrobic z drzewkiem, czy przeniesc je na zewnatrz, czy tez do pomieszczenia w ktorym panuje tenperatura wyzsza od tej na zewnatrz o ajkies 5-7 stopni. Pytam o rade, bo chcialbym mu dac mozliwie najwieksze szanse na przezycie, zdajac sobie jednoczesnie sprawe z tego, ze i tak juz mu sporo zaszkodzilem, no ale z kobieta nie wygrasz :twisted: :lol:
Z gory dziekuje za rady.

pozdrawiam

Michal
 
 
AnnaDorota
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-10, 13:53   

W żadnym wypadku nie na dwór! Do chłodnego pomieszczenia, ale plusowe temperatury. Dopiero jak przyjdzie wiosna, i to ciepła, można (po zahartowaniu) wysadzić na dwór. Inaczej padnie, młode pędy zostaną zmrozone i po zabawie.
I tak świerk odchoruje taki falstart, niestety.

W przypadku choinek taki kupowanie drzewka w doniczce to raczej jest "bezsensowne marnotrawstwo" : wyobraźcie sobie, ile lat musi rosnąć choinka żeby miała ze 2m. A rośnie nie w lesie, tylko na specjalnym terenie pod uprawę. W związku z czym przez 5-10 lat albo i więcej na jakimś terenie zamiast buraków rosną drzewa, dając tlen i miejsce dla ptaków i innych drobnych stworzeń. Potem są wycinane i giną, to fakt, ale i tak dały więcej pożytku niż drzewko w pojemniku, które rosło 5 razy krócej i ... po świętach pójdzie na śmietnik! Bo tak niestety kończą się dobre chęci: iglaki w bloku dostają ciepła, puszczają nowe pędy i ludność serwuje im "szkołę przeżycia" wystawiając po świętach na balkon, w śnieg i na mróz... Na pewno na śmietniku kończy jakieś 90% takich choinek w pojemnikach...
 
 
BigOs
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-10, 14:22   

Dzieki za porade. No coz nie przyznam sie, ze patrzylem na sprawe cietych choinek z tego punktu. Zapewne masz racje co kupowania iglakow w doniczkach na choinki, jednakze mam nadzieje ze uda mi sie przetrzymac przy zyciu to drzewko. Tak wiec powedroje ono do dobrze doswietlonej piwny, gdzie zawsze jest dodtania ale niska temperatura.
Jeszcze raz dzieki
 
 
slowikp 
Paweł Słowikowski

Pomógł: 28 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lip 2007
Skąd: Bońki k\Płońska
Wysłany: 2008-01-16, 10:04   

Ja się akurat nie zgadzam z AnnąDorotą. Kupuje doniczkowe od pięciu lat i z czterech nie przeżyła tylko jedna. Ale to nie była moja wina tylko zostałem oszukany przy kupnie, była wyrwana z ziemi i dobrze wsadzona do doniczki, nawet korzonki wystawały przez otwory. Teraz też mam doniczkowego świerka i widzę że się przyjmie.
POZDRAWIAM
_________________
LUDZIE MYŚLCIE TO NIE BOLI
 
 
AnnaDorota
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-21, 11:47   

No przecież pisałam, że na śmietniku kończy 90%. W 10% akurat swobodnie mieści się twoja choinka. I tak zresztą uważam, ze byłam zbyt optymistyczna w tej ocenie, bo należy wziąć pod uwagę wszystkie te biedne choinki doniczkowe pozostające niesprzedane w marketach, kiedy to święta sie skończyły i nikt ich już nie chce, a obsługa nie potrafi się nimi zająć... jak widzę w jakim tempie są przetwarzane w kupkę igieł u nas w mieście w markecie, to naprawdę płakać sie chce...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group